Avresefeber

Dan före dan. T minus 14 timmar. Dags att lämna hemmets trygga vrå och ge sig ut i stora världen.

Väskan är packad, har kramat hejdå till nästan alla, resplanen är satt, fjärilarna flaxar som aldrig förr i magen. Är taggad, men samtidigt oerhört nervös för vad jag egentligen ger mig in på. Ensam i Asien i två månader liksom? Jag är ju definitivt tokig på något sätt.

Helgen har varit full av avsked, först på jobbet i fredags med avtackande från resten av personalen (världens bästa sådana; de hade ordnat med tårta när jag kom på morgonen och gav mig ett presentkort på en middag med alla kollegorna när jag kommer hem), kramkalas med eleverna och städande av skrivbordet.

Därefter en liten avresefest hemma i fredags kväll för de närmast sörjande, sjukt kul att få träffa folk en gång till innan jag åker! Och även om jag inte är borta så länge så är det ju alltid kul med en anledning att ha fest :))) Många avsked men en sjukt lyckad kväll!


Dagen efter-skörden (syssling Ossian sov över och hjälpte till att städa)

Sen lördag med en sista föreställning på Folkoperan och häng med min älskade kör. Kommer sakna att sjunga mest av allt när jag är borta! Åkte sen hem tidigt för lite sista kvalitetshäng med pappa o syskon som åkte till fjällen nu i morse.


En sista toreadordans.

Och så idag då: packning, funderingar, avvägningar, sista inköp och en hel massa resfeber. 13,7 kg väger ryggsäcken och jag har svårt att avgöra om det är för mycket eller alldeles lagom. I värsta fall får jag väl dumpa något när jag kommer ner. Det gick faktiskt oväntat smidigt att packa, men har packat i huvudet och tänkt på vad jag ska ha med i flera veckor nu.


Att leva på 13,7 kg packning.

Tänkte lägga upp lite mer om min plan för resan och min tänkta rutt, men det får bli i ett separat inlägg för enkelhetens skull. Snart ska jag väl försöka sova också. Adjö så länge!

Leave a Reply

